Post

Program konserwacji predykcyjnej wydłużający żywotność silników elektrycznych i zapobiegający awariom

Wszyscy wiemy, że ważne jest, aby odpowiednio dbać o nasze urządzenia i w razie potrzeby przeprowadzać konserwację, szczególnie w przypadku silników elektrycznych, ze względu na ich delikatne części, które wymagają obsługi, aby mogły działać prawidłowo. Dlatego też, aby przedłużyć okres eksploatacji i zapobiec przedwczesnym awariom, należy wybrać odpowiedni program konserwacji silnika.


Jaki jest cel opracowywania programu konserwacji silników?

Celem opracowania spójnego i możliwego do zastosowania planu konserwacji silnika jest po prostu przedłużenie działania i wartości silnika oraz uniknięcie przestojów w fabryce i niepotrzebnych wydatków na ręczne naprawianie lub nowe części.

Dlatego każdy silnik wykorzystujący taśmę do przetwarzania i operacji będzie wymagał rutynowej kontroli z konserwacją predykcyjną w fabrykach w Singapurze. Wszyscy producenci każdego silnika będą mieli swoje instrukcje dotyczące przeprowadzania cyklicznych testów i raportów na temat używanego sprzętu silnikowego, więc zawsze najlepiej jest się do nich odnieść przed sporządzeniem nowego programu konserwacji w sposób skuteczny i efektywny.

Jak zwiększyć żywotność silnika

Podstawową zasadą jest, że silnik powinien być sprawdzany i testowany przynajmniej raz na sześć miesięcy. Zapewnia to długowieczność części w działaniu i zapobiega zbyt długiemu niezauważaniu problemów. Jednakże, chociaż przeglądy i testy co sześć miesięcy są konieczne, to rozwiązywanie problemów w miarę ich pojawiania się i zapobieganie im w przyszłości jest prawdziwą trifectą i kluczem do oszczędzania pieniędzy poprzez wydłużenie żywotności silnika.

Aby określić, na którym harmonogramie oprzeć swój program konserwacji, najlepiej stworzyć hierarchię ważności. Na szczycie znalazłyby się małe łańcuchy, które decydują o wydajności, a na samym dole - zarysowania na korpusie silnika.

Oto kilka przykładów rutynowych kontroli silnika:

  • Zdmuchiwanie kurzu z silnika
  • Upewnienie się, że pierścienie olejowe obracają się wraz z wałem
  • Poszukiwanie wycieków smaru
  • Sprawdzanie przełączników
  • Poszukiwanie luźnych przewodów
  • Sprawdzenie ciśnienia i położenia szczotki
  • Upewnienie się, że wentylacja jest nadal dostępna
  • Przeprowadzenie kontroli faz napięcia
  • Uwzględnienie zagrożeń pożarowych
  • Wymiana na wpół zużytych szczotek
  • Sprawdzanie poziomu oleju

Jak często należy wdrażać konserwację predykcyjną?

Chociaż omówione zostaną wszystkie formy konserwacji, aby lepiej zrozumieć właściwy program, różnice pomiędzy nimi, szczególnie w odniesieniu do metod konserwacji predykcyjnej w Singapurze, stają się standardem, którego warto przestrzegać i który warto zbadać.

Dzięki uporządkowanemu wdrożeniu urządzeń do testowania silników elektrycznych do testów statycznych, które obejmują Meg-ohm, wskaźnik polaryzacji (PI)/ Pochłanianie dielektryczne (DA), napięcie krokowe / wysoki potencjał DC (DC-HiPot), jak również test przepięciowy - wykorzystują również dynamiczne monitorowanie w celu zapewnienia danych dotyczących zdrowia i wydajności silników i generatorów. Te różne metody, pracując w połączeniu, są w stanie bardziej precyzyjnie i dzięki technologii, zatrzymać problemy z silnikami zanim one wystąpią.


Udostępnianie dokładnych danych i zalecanych rozwiązań opartych na indywidualnej wiedzy zespołu

Jednak prawdziwy klucz do każdego sprawnego silnika pochodzi z jednolitego frontu. Mając te badania zorganizowane i gotowe, z członkami zespołu, którzy rozumieją złożoną naturę odczytów - więcej części całości jest w stanie zająć się problemami, zanim staną się one większymi przeszkodami.

Czym są starannie opracowane programy konserwacji silników?

Długowieczność i opłacalność eksploatacji silników elektrycznych zależy od trzech podstawowych programów: konserwacji zapobiegawczej, konserwacji pre dykcyjnej i konserwacji reaktywnej. Wdrożenie tych trzech programów i właściwe określenie, kiedy są one potrzebne, stanowi różnicę pomiędzy trwałością silnika, a jego awarią znacznie wcześniej niż oczekiwano.

Te programy konserwacyjne zostały opracowane w celu rozwiązywania dowolnej liczby problemów z silnikami. Niezależnie od tego, czy problemy te są spowodowane lub mogą być potencjalnie spowodowane przez: niską jakość zasilania, niewystarczające smarowanie łożysk, niewspółosiowość wału, czy to równoległą, pionową, poziomą, złożoną, lub jakąkolwiek mieszankę tych problemów - trwałość silników wynika z proaktywnych rozwiązań.

Podczas opracowywania planu konserwacji predykcyjnej w Singapurze ważne jest, aby uznać i praktykować wszystkie trzy podstawowe rodzaje konserwacji, zamiast skupiać się na jednym z nich.

1. Konserwacja prewencyjna

Podobnie jak nazwa może sugerować, program konserwacji zapobiegawczej ma na celu rutynowe sprawdzanie, czy wszystkie części silnika są w dobrym stanie i czy nadają się do wykonywania powtarzalnych operacji do następnego ustalonego terminu przeglądu.

Innymi słowy, celem tego programu konserwacji jest zapobieżenie pojawieniu się jakichkolwiek problemów operacyjnych. Jest to najważniejszy rodzaj konserwacji, który bardzo często jest pomijany jako część śledzenia całego systemu.

Kiedy urządzenia do testowania silników elektrycznych są wykorzystywane do tworzenia skutecznego programu konserwacji zapobiegawczej dla jednego lub więcej komponentów linii produkcyjnej, szanse na napotkanie awarii części są znacznie zmniejszone, co oznacza, że koszty również zostaną zredukowane w dół linii.

2. Przewidywalna konserwacja

Program konserwacji prognostycznej może być wynikiem procesu kontroli przeprowadzanego cyklicznie w ramach programu konserwacji zapobiegawczej. Tzn. przeprowadzając inspekcję w ramach programu konserwacji zapobiegawczej i monitorując wydajność w regularnych odstępach czasu, inspektor może przewidzieć nadchodzące problemy, usterki, awarie itp.

Zasadniczo celem tego programu, jak wspomniano powyżej, jest gromadzenie danych i analizowanie działań za pomocą urządzeń do testowania silników elektrycznych w celu przewidywania problemów z silnikami przed ich wystąpieniem na podstawie porównywalnych sytuacji.

W tym przypadku, kluczowa konserwacja i naprawy mogą mieć miejsce bez konieczności czekania na uszkodzenie części, co wydłuża czas przestoju. Podobnie jak w przypadku konserwacji zapobiegawczej, program konserwacji predykcyjnej pozwala zaoszczędzić czas, produkcję i koszty.

3. Konserwacja reaktywna

W przypadkach, gdy wdrożenie prewencyjnej lub predykcyjnej metody konserwacji za pomocą urządzeń do badania silników elektrycznych nie jest możliwe, istnieje program konserwacji reaktywnej. Celem tego programu jest rozwiązanie problemu już po jego wystąpieniu.

Wdrożenie tej metody w ramach programu konserwacji jest niezbędne do zapewnienia ciągłości produkcji. Jednak położenie większego nacisku na program konserwacji zapobiegawczej lub program konserwacji predykcyjnej zmniejszy prawdopodobieństwo konieczności przeprowadzania konserwacji reaktywnej, a w rezultacie pozwoli fabryce zaoszczędzić koszty ogólne.

Na co należy zwrócić uwagę podczas konserwacji silników elektrycznych?

Podczas konserwacji silników elektrycznych ważne jest, aby prowadzić rejestr konkretnych problemów, które mają być rozwiązane, oraz sposobów jak najlepszego reagowania na problemy lub zapobiegania im, bez ponownego drążenia starych tematów i niepotrzebnych rozwiązań. Oczywiście, prostym rozwiązaniem jest wymiana starych głównych części, ale to rozwiązanie jest często reaktywne, a nie opłacalne. Lepiej jest przeanalizować niuanse problemu i zająć się drobnymi skargami, zanim staną się one poważne.

Czynniki te stanowią część 8 kluczowych aspektów, które należy rozważyć w ramach skutecznej konserwacji predykcyjnej:

1. Żywotność łożysk

Łożyska są zawsze pierwszym elementem silnika, który ulega zużyciu i wymaga naprawy, co sprawia, że jest to najbardziej istotny element, który należy regularnie sprawdzać i konserwować. Ogólna żywotność łożyska silnika wynosi około 16 000 do 40 000 godzin i jest ustalana przez producentów.

Nawet łożyska nazwane "smarowanymi na całe życie" lub "bezobsługowymi" zawsze będą w pewnym momencie wymagały konserwacji, naprawy i wymiany.

Aby obliczyć żywotność łożyska, należy wziąć pod uwagę materiał, z którego jest wykonane, czas pracy, obciążenie robocze, prędkość silnika i prawidłowe smarowanie. Korzystając z tych informacji, można następnie prawidłowo założyć, jak często łożysko powinno być smarowane, sprawdzane i wymieniane. Można również zapoznać się z naszymi wskazówkami dotyczącymi konserwacji łożysk, aby upewnić się, że łożyska pracują na optymalnym poziomie.


2. Smarowanie łożysk

smarowanie łożysk

Aby zagłębić się nieco bardziej w ten temat, zapewnienie smarowania łożyska jest na stałym poziomie oznacza ciągłą konserwację i kontrolę łożyska, sam. Jednak, oczywiście, wybór odpowiedniego rodzaju smaru do łoży sk jest równie ważny dla zapewnienia przedłużonej żywotności zarówno łożysk, jak i silnika.

Dość rzadko zdarza się, że łożyska osiągają swoją naturalną żywotność przewidzianą przez producentów, a może się to zdarzyć z kilku powodów, na ogół związanych z opieką programu konserwacji zapobiegawczej. Na przykład:

  • Niewłaściwy środek smarny
  • Niekompatybilność smaru
  • Obudowa silnika zalana smarem
  • Głód środka smarnego
  • Nadmierne ciśnienie w obudowie łożyska
  • Przegrzanie na skutek nadmiaru smaru
  • Zanieczyszczenia w smarze
  • Nieprawidłowy montaż
  • Nieprawidłowe postępowanie ze smarem

Silniki standardowe mogą być dostarczane wstępnie nasmarowane jako "smar na całe życie" lub mogą wymagać nałożenia smaru po zamontowaniu w silniku. Tak czy inaczej, zawsze będą wymagały kontroli, konserwacji i - czasami - ponownego smarowania.


3. Czystość silnika

Czystość silnika jest prawie zawsze przyczyną przedwczesnego uszkodzenia lub konieczności naprawy. Aby ominąć te problemy, kluczowe jest zapewnienie cyklicznych procedur czyszczenia. Silnik musi być wolny od kurzu, gruzu, oleju, nadmiaru smaru i dodatkowego ciężaru.


4. Czystość fabryki

Podobnie jak w przypadku czystości silnika, fabryka, w której pracuje, musi być wolna od nadmiernego kurzu i zanieczyszczeń, które mogą dostać się do silnika lub wentylatorów. Kurz i zanieczyszczenia w środowisku fabrycznym może powodować ciepło, które może również prowadzić do silnika wymaga przedwczesnej naprawy lub wymiany.


5. Wentylacja silnika

Oceniając wentylację silnika, należy pamiętać o temperaturze. Jeśli silnik jest zbyt gorący, może dojść do uszkodzenia izolacji oraz innych problemów, które skracają jego żywotność.

Aby zapobiec temu problemowi, utrzymywanie silników w chłodzie poprzez instalowanie ich z przestrzenią do oddychania i utrzymywanie wentylatora w czystości, jak to tylko możliwe, pozwoli utrzymać chłodny, długotrwały silnik.


6. Wilgotność i kondensacja

Łożyska i uzwojenia są szczególnie narażone na wilgoć i kondensację. Ponadto, w określonych typach silników i tych, które zostały zamontowane nieprawidłowo, konsola może być narażona na działanie pary wodnej i wilgoci, co prowadzi do awarii silnika.

Aby nie było to czynnikiem powodującym przedwczesną konieczność naprawy lub wymiany silnika, należy upewnić się, że odpływy nie są zablokowane i że temperatura zewnętrzna nie przekracza temperatury silnika.


7. Potencjalnie luźne śruby lub połączenia

Podobnie jak w przypadku każdej ruchomej części linii produkcyjnej, luźne elementy mogą spowodować pęknięcie lub zatkanie całej konstrukcji. Oprócz tego, należy upewnić się, że wszystkie elementy elektryczne są szczelne, dokręcone i bezpieczne. Do najczęstszych przyczyn usterek należą wyłączniki, bezpieczniki, złącza kablowe i styczniki.

Dlatego ważne jest, aby mieć kontrole na boty i połączenia jako część codziennego lub miesięcznego programu rutynowej konserwacji predykcyjnej.


8. Nierównowaga napięć i prądów

Tak jak temperatura musi być regulowana i nie może być ani zbyt chłodna, ani zbyt gorąca, tak samo zbyt duże napięcie prądu musi być mierzone, aby zapobiec jego zbyt niskiemu lub zbyt wysokiemu napięciu.

Zbyt niskie napięcie może powodować wahania temperatury silnika, pozwalając na jego przegrzanie lub gromadzenie się kondensatu. Z drugiej strony, przepięcie może powodować poważne braki w obwodzie, które będą wymagały natychmiastowej wymiany wszystkich części, aby zapobiec prawdopodobieństwu pożaru. Po awarii łożyska, problemy z przepięciami są najczęstszą przyczyną awarii silnika.

Aby zapewnić, że napięcie jest utrzymywane, należy przeanalizować dane z trzech faz napięcia, aby zapobiec problemom z izolacją stojana. Dodatkowo, niektóre poważne nierównowagi napięcia mogą nawet powodować zwarcia, potencjalnie powodując dalsze uszkodzenia wybranych części silnika.

W skrócie

Silniki mogą działać bardzo długo, a dzięki opłacalnym programom konserwacji zapobiegawczej i prewencyjnej mogą na siebie zapracować. Niemniej jednak, czekając na wystąpienie problemów i wdrażając konserwację reaktywną, silnik ma mniejsze szanse na długą żywotność, a nawet jeśli tak się stanie, koszty jego utrzymania mogą znacznie przewyższyć zyski z jego użytkowania. Mając to wszystko na uwadze, prawidłowe wdrożenie tych trzech programów jest najlepszym sposobem na zapewnienie jak najdłuższej żywotności silnika i jego funkcjonowania w sposób jak najbardziej ekonomiczny.